Gedrag is een factor die je van elkaar kunt zien. De één is direct en enthousiast, de ander juist stil en afwachtend. Sommigen werken nauwkeurig, anderen juist wat rommeliger. We doen het allemaal op onze eigen manier en hebben allemaal een eigen gedragsstijl met bijbehorende kwaliteiten en valkuilen. Die stijl is zichtbaar in de communicatie, leiderschap en de omgang met anderen. Het zegt veel over hoe je leert en je gedraagt in gezelschap. Gedrag is zichtbaar en bespreekbaar, en de Wereld van Verschil biedt hiervoor een mooie methode.
De Wereld van verschil is een product van Maps Tell, gebaseerd op het door William Marston ontwikkelde DISC model. Het unieke aan De Wereld van Verschil is dat het je gedragsstijl letterlijk in kaart brengt. Dit heeft als voordeel dat je gedrag van jezelf en van anderen meteen inzichtelijk is en je hiermee interactief aan de slag kan. Dit in tegenstelling tot lange rapporten die je bij diverse testen vaak terugkrijgt. Door letterlijk ‘op de kaart’ te gaan staan, wordt het meteen inzichtelijk waar jij en eventuele teamleden staan. Hierover kun je met elkaar in gesprek gaan, waardoor je jezelf en anderen beter leert begrijpen. Je ontdekt waar bepaald gedrag vandaan komt en hoe je hiermee om kunt gaan. Dit leidt tot een betere samenwerking en het effectiever benutten van je eigen talenten.
In de Wereld van Verschil wordt onderscheid gemaakt tussen zestien verschillende types die vallen binnen de vier Rijken (kleuren). Ieder type heeft zijn eigen kenmerken en middels een vragenlijst wordt inzichtelijk welk type overeenkomt met jouw gedragsstijl. Ben je introvert of juist meer extravert en ben je meer taakgericht of mensgericht? Wat zijn je kwaliteiten en valkuilen en hoe zullen anderen jouw gedrag mogelijk ervaren? Je ontdekt het met de Wereld van Verschil. Meer informatie vind je in de brochure.
Wat beweegt jou? Hoe kan je verder komen? En hoe kun je daarmee ook je bedrijf verder helpen? Dat zijn vraagstukken die ons boeien. Vanuit je eigen kracht werken vormt een belangrijk onderdeel binnen onze dienstverlening en binnen het bedrijf. Met onze diversiteit aan kwaliteiten, kennis en interesses kunnen we gericht hulp bieden en aanvullend zijn aan elkaar. We vertellen je hier graag meer over.