Communicatie speelt een belangrijke rol in ons dagelijks leven. Of het nu gaat om een snelle opmerking bij het koffieapparaat of een diepgaand overleg, we communiceren continu – zowel verbaal als non-verbaal. Maar echt effectief communiceren? Dat is vaak minder vanzelfsprekend dan het lijkt. Verschillende situaties vragen om verschillende gespreksvaardigheden.
Gesprekstechnieken zijn methoden en vaardigheden die je helpen om effectiever en doelgerichter te communiceren. Denk aan actief luisteren, vragen stellen, omgaan met weerstand of het overbrengen van feedback. Door inzicht te krijgen in verschillende technieken en hiermee te oefenen, leer je beter af te stemmen op anderen wat ook de samenwerking verbetert. Dit blijft niet beperkt tot verbale communicatie. Ook non-verbale communicatie speelt een belangrijke rol zoals lichaamstaal, intonatie en gezichtsuitdrukkingen.
Wij van ’t Salland kunnen middels persoonlijke coaching, teamcoaching of bedrijfstrainingen aan de slag om je diverse gesprekstechnieken te leren. Wij spelen in op de vraag en behoefte die er is en nemen zowel de verbale als non-verbale communicatie mee. De theorie wordt hierbij gekoppeld aan werkvormen en praktijksituaties om het leereffect te versterken en de techniek eigen te maken.
Wat beweegt jou? Hoe kan je verder komen? En hoe kun je daarmee ook je bedrijf verder helpen? Dat zijn vraagstukken die ons boeien. Vanuit je eigen kracht werken vormt een belangrijk onderdeel binnen onze dienstverlening en binnen het bedrijf. Met onze diversiteit aan kwaliteiten, kennis en interesses kunnen we gericht hulp bieden en aanvullend zijn aan elkaar. We vertellen je hier graag meer over.